Holandsko 2018

V neděli 22. dubna 2018 se uskutečnil školní zájezd do Nizozemí. V 5 hodin odpoledne jsme se společně se školou z Ostravy a Německa vydali na dlouhou cestu. Do Amsterdamu, hlavního města Nizozemí, jsme dorazili ráno a vydali se na celodenní prohlídku města. Na první pohled nás velice udivilo, kolik jízdních kol tu lidé mají a že zde mají silnice určené přímo pro kola. Zajímavé pro nás také bylo, že všichni a všechno musí dát přednost cyklistům. Bylo opravdu těžké si na to zvyknout a snad každému z nás se stalo, že se málem s nějakým jezdcem srazil. Celý den jsme se procházeli Amsterdamem a objevovali krásy města. Skrze město protéká řeka Amstel a na ní denně proplouvá spousta lodiček. Amsterdam zdobí též krásné staré baráčky.

První den byl velice náročný, a proto jsme se všichni těšili, až přijedeme do kempu, který ležel ve městě Egmond aan Zee. Ubytovaní jsme byli v malém útulném domečku po šesti lidech. V domečku jsme měli tři pokoje po dvou postelích. Obývací pokoj s velikou televizí byl spojen s kuchyní, kde jsme měli možnost si sami vařit.

Další den jsme ve městě Keukenhof navštívili největší tulipánovou zahradu na světě, kde se pěstují tulipány nejrůznějších barev a velikostí. Poté jsme se vydali do muzea jménem Corpus, které vypadalo jako obrovské lidské tělo. Nakonec jsme jeli do města Scheveningen, kde jsme navštívili mořský svět. Mohli jsme si zde prohlédnout spoustu mořských živočichů
a vidět různé krásy moře. Kdo nechtěl navštívit mořský svět, mohl se vydat na pláž, nebo ochutnávat různé druhy jídla.

Ve středu brzy ráno jsme vyrazili na projížďku na kolech po městečku, ve kterém jsme bydleli, a zavítali jsme také na pláž. Odpoledne jsme navštívili farmu ve Volendamu, kde jsme viděli, jak se vyrábí sýry, a mohli jsme zde ochutnat nejrůznější druhy sýrů a omáček, které se k nim tradičně podávají. Jako další následovala cesta do starého městečka Zaanse Schans. Toto městečko je restaurovaná historická vesnice, tedy skanzen obytných
a hospodářských staveb. Zde nám ukázali výrobu dřeváků, kterými je Nizozemí také velice proslulé. Nechyběly tu ani ochutnávky sýrů, omáček, čokolád nebo medu. V městečku byly obrovské mlýny a plno lodiček na řece Zaan.

Poslední den jsme se vydali znovu do Amsterdamu, kde jsme společně usedli na lodičku
a projížděli se po celém městě. Poté jsme měli rozchod a volný čas tak každý mohl využít podle svého. Spousta z nás se vydala podívat k slavnému domu Anny Frankové. Večer jsme se vydali na dlouhou cestu domů. Nikomu se zpět vůbec nechtělo, neboť jsme se shodli, že Nizozemí je opravdu nejkrásnější země, kterou jsme poznali.