Benelux 2012

9. dubna 2012 jsme se setkaly – studentky z jevíčského gymnázia – s paní profesorkou Šponerovou v Moravské Třebové, připravené na cestu do zemí Beneluxu. Exkurze se konala již počtvrté a byla určena hlavně našim studentům, kteří se učí německy. Vše bylo připraveno ve spolupráci s OA Ostrava a německou Mittelschule Böhlen. Předpověď počasí nevypadala příliš optimisticky, ale nasedly jsme do autobusu, kde už nás čekali naši ostravští kamarádi. Po cestě jsme ještě v Německu nabrali německé žáky. Ráno jsme dorazili do Lucemburku. Celé město bylo uklizené, tiché a probouzející se. Prošli jsme se po nejdůležitějších památkách a pokračovali do Bruselu. Bohužel vrchol Lucemburku – hrob Jana Lucemburského – byl zavřený. V Bruselu pršelo. Prošli jsme katedrálu svatého Michala a vyfotili sochu čůrajícího chlapečka. Chlapeček, symbol Bruselu, město zachránil před požárem, když uhasil začínající oheň.
Večer v domě, kde jsme byli ubytovaní, jsme s radostí objevili kulečník, jehož hraní nás bavilo každý další den. Náš dům se nacházel na pobřeží, pouhý krůček od nádherné romantické pláže. Druhý den nás probudilo sluníčko slibující nádherný den v květinových zahradách Keukenhof. Byly opravdu fantastické, rozlehlé, plné barevných květů jarních rostlin. O vše se stará pouhých 23 zahradníků. S výbornou náladou a muzikou od našich perfektních pánů řidičů jsme přejeli do skanzenu větrných mlýnů Zaanse Schans ochutnat nizozemské sýry, a potom do Amsterdamu poznat také něco více nebezpečného. V Amsterdamu se může absolutně všechno. Učitelé nás protáhli různými uličkami, abychom poznali architekturu a koukli na nešťastné slečny v Červených lucernách. Všude byla cítit marihuana a pršelo.
Holanďané jsou blázni do cyklistiky a v Amsterdamu jsou kola na každém rohu
a zábradlí. Kdo nemá kolo, jakoby nežil. Také proto se celá česká skupina následující den rozhodla vyrazit na výlet na kolech podél pobřeží. Jelikož jsme nemohli za dobu pobytu stihnout navštívit všechny nizozemské památky, prohlédli jsme si je ve zmenšené formě v Madorodamu. Většinu z nás nejvíce nadchly interaktivní hry kolem maket a i učitelé na chvíli zapomněli na svoji dospělost.
Večer jsme měli rozchod v Scheveningenu, paní profesorka nás nalákala na krevety na stánku, ale my je nenašli. Místo toho jsme si prohlédli Sea life – akvária s mořskými živočichy. Večer jsme se pokochali krásným západem slunce na pláži. Ráno následovalo balení a rozloučení s ubytováním, cesta na sýrovou farmu Alida Hoeve a znovu do Amsterdamu. Provezli nás loďkou a všichni se rozprchli po městě, někteří na květinový trh s cibulkami, jiní na nákupy oblečení nebo suvenýrů. Obtěžkaní taškami jsme naskákali do autobusu a strávili příjemnou cestu domů. Na exkurzi budeme všichni jistě vzpomínat s úsměvem na tváři.
Marie Zezulová (7. S)
Informace o letošnímexkurzi naleznete zde.